Back to school.

Jajamensan. Det är måndag igen. Måndag igen. Måndag igen..


Jag vaknade ungefär kvart i 6 på morgonen och kände att jag inte kunde somna om så jag slog på en film som heter Surfer, Dude med Matthew McConaughey. En riktigt bra film faktiskt. Jag är ingen stort fan av McConaughey men jag tycker att han passade riktigt bra som surfare och gjorde sig en bra roll i Surfer, Dude. Handligen var simpel och flöt på riktigt bra, inga tråkiga stunder. Så jag rekommenderar filmen lagomt mycket.


Klockan 14.00 så börjar skolan igen för mig. This time så är det folkhögskola.
(För dom som inte vet har jag bytt linje två gånger och gått IV ett år. Om du vet hur man räknar så kan du räkna ut att det är totalt 3 år, vilket resulterar till att jag är 19år och ska egentligen ha gått ut gymnasiet nu. Men jag är ingen plugghäst, precis, så det har inte gått så värst bra hitills. Men nu går jag sista året i "skolan" och denna finalrond utspelar sig i Bollnäs Folkhögskola... Oj, lite för lång sidnot).
Jag kommer att tillbringa ett år i denna folkhögskola i Bollnäs och studera Allmän Linje, vilket innebär: Svenska, Engelska och Matte - så vitt jag vet. Och jag tror det kommer att gå sisådär, man kan alltid hoppas på ett bra år. Söker hellre jobb egentligen, men what the heck.. varför inte? Skolan kan va mysig ibland. Och det kommer nog inte gå så dåligt nu när jag har varit med om alla A kurser redan.
(Jag gjorde aldrig klart kurserna i gymnasiet, så jag har varit med om dom - men har aldrig hunnit klart med dom).
Jag tror att det inte blir så mycket idag.. Åka dit, få reda på all information man behöver och sedan dra hem igen och lata röven av sig. Resten är inte så mycket intressant att berätta för er läsare, om jag ens har några. Leave a comment and let me know.
One last thing about that school.. Jag måste köpa egna läroböcker AND THAT FREAKING SUCKS!!



Jag vet inte riktigt vad jag ska köra innan jag hoppas på bussen kl.12.50, som kommer fram till Bollnäs 13.35.
Jag står mellan 'Se en till film' eller 'Sova lite mer'. Vad säger ni? Film eller sova? Det är faktiskt en svårt val när man inte är så trött men vet att man ska ta vara av all sömn man har chans att få. Låt mig citera: "Make your choice"

Fan.


Det är min dag hitills.

Kommentarer
Postat av: Bergeehammaar

Jag är en av dina läsare men de visste du ju redan ;)

2009-08-24 @ 15:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0